Thursday, December 27, 2012

Nafsu, Jangan Sampai Tidak Kenyang!








Assalamu’alaikum.
Salam menempuh penghujung Tahun 2012.
Salam bukaan lembaran baru 2013!

Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah

Dapat lagi tika ini, detik ini kita merasa segarnya nikmat Iman juga kesihatan yang baik.
2 perkara inilah antara elemen yang sangat penting untuk kita syukuri dalam kehidupan yang fana di dunia ini. Tanpa iman dan kesihatan yang baik percayalah kita tidak akan mampu menjalankan kehidupan perhambaan kita kepada-Nya dengan sebaiknya. Justeru, bersyukurlah!

Pejam celik pejam celik cepatnya rasa masa berlalu. Serasa  terlalu lama jari-jemari ini tidak menari-nari di atas papan kekunci. Seringkali perhambatan waktu dan tuntutan tanggungjawab menjadi alasan. Benarkah?

Wednesday, November 28, 2012

5 Tips mudah untuk ceria dan cergas di pagi hari


Assalamu’alaikum.

Hai ols!

Selamat pagi! Sobahul Khair! Morning! おはようございま(Ohayōgozaimasu)! 좋은 아침 (joh-eun achim)! ^_^


Waah…waah…happy nampak! Alhamdulillah..pagi-pagi mesti la kena happy kan^^

Ada yang nampak sembab jugak la! Haa…solat subuh tak tadi?

Baiklah,pagi ni cik nadiah rasa nak kongsi TIPS sikit la plak. Aippp, tak pernah-pernah kan ^^,

Takpe-takpe, there’s always 1st time in something right?









1) Ucaplah Alhamdulillah, dan baca doa bangun tidur


Haa, tau tak doa bangun tido ni? Senang je ni, hafal jangan tak hafal ya:

الحَمْد لِلّهِ الّذِي أَحْيَانَا بَعْدَمَا أَمَاتَنَا وَإِلَيْهِ النُّشُوْر


"Segala puji bagi Allah yang menghidupkan kami selepas mematikan kami dan kepadaNya kami akan kembali."

2) Berwuduklah



3) Sembahlah Allah Yang Satu



4) Exercise, alamak!


atau

Kepada yang malas nak exercise macam ambo ni, emm…ada tips lain, hehe.. iaitu:
Lakukan perkara yang paling kita suka! (yang baik2 je tau)


Banyak kan perkara kita suka? Hobi la kira ni kan..Emm…kecuali  tidur ok! ~_~
Kenapa takleh kalu tidur? Yelaa….kalau tidur confirm2 la anda semua SEMBAB semula, ye tak?? ^^


5) Last but not least...Mandi!!


Haa, ni confirm segar terus! Hee, mandi ye kawan-kawan sekalian, jangan jadi inche kambing yang berkubang di atas tilam yang tersangat la empuk tu ^^



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...